Hannu Myllärinen Vuoden 2023 asukastoimija

25.1.2024

Kuva: Lappeenrannan kaupunki

Joutsenon Kullervon Hannu Myllärinen on valittu vuoden 2023 asukastoimijaksi Lappeenrannassa!

Lappeenrannan asukastoimija -tunnustus jaettiin jo 14. kerran.

Asukas- ja alueneuvosto valitsee vuosittain Meidän Lappeenranta -toimintaa edistäneen tahon Vuoden asukastoimijaksi. Tunnustus voidaan myöntää asukasyhdistykselle tai muulle vastaavalle yhdistykselle, alueraadille tai yksittäiselle asukkaalle.

Tällä kertaa asukkailta kysyttiin sähköisen kyselyn kautta, kuka olisi vuoden 2023 asukastoimija Lappeenrannassa.

Asukkailta saatiin upeat 84 esitystä koskien 17 eri ehdokasta. Asukas- ja alueneuvosto joulukuun kokouksessaan teki esitysten pohjalta päätöksen Vuoden 2023 asukastoimijasta.

– Vuoden 2023 tunnustus myönnettiin Hannu Mylläriselle, joka tunnetaan laajasti Joutsenon aktiisena vapaaehtoisena toimijana etenkin liikunnan edistämisessä, kertoo Anne-Maija Laukas, asukas- ja alueneuvoston varapuheenjohtaja. - Hannu Myllärinen sai kaikista äänistä 67 %, perustelee Hilla Kauhanen, neuvoston puheenjohtaja, tämän kertaista valintaa.

Asukkaiden perusteluissa todettiin muun muassa kuinka Hannu Myllärinen on jo vuosia hoitanut monenlaisien tilaisuuksien järjestelyjä taustahenkilönä ja kokoonkutsujana. Innostanut yhteisöllisyyteen ja saanut kuntalaiset toimimaan yhdessä edistäen kaikkien hyvinvointia ja viihtyisyyttä. Hänen avoin, rauhallinen ja osaava toiminta tukee eri toimijoiden mukaan saamista. Hän on aito asukastoimija.

Toisessa perustelussa todettiin kuinka Hannu Myllärinen on vuosia tehnyt pyyteettömästi vapaaehtoistyötä joutsenolaisten hyväksi. Hän on edistänyt toiminnallaan ihmisiä liikkumaan, tapaamaan toisiaan kesäisin torille ja sotiemme veteraanit ovat myös olleet lähellä Hannun sydäntä.

Vielä perusteluissa todettiin kuinka Hannu Myllärinen toimii useilla rintamilla, kuten liikunta, kylätoiminta, toritoiminta, Lions, aktiivisesti kaikkien joutsenolaisten elämisen edellytyksiä parantaakseen. Ja pyyteettömästi.

Lisää asukkaiden perusteluja esitykselleen, miksi Hannu Myllärinen olisi hyvä valinta Vuoden 2023 asukastoimijaksi:

• Joutsenon kaikenikäisten ihmisten hyväntekijä
  • Monitoimimies Joutsenosta. Hannu on mukana monessa: Järjestää toripäiviä, markkinoita, talvipolkua käveliöjlle, kunnostaa ja huoltaa laavuja, merkinnyt pyöräilyreittejä, tuonut havuja hautausmaalle ja niin edelleen..
  • Erityisesti Joutsenon alueen tapahtumien aktiivinen puuhamies, jolla on sydän paikallaan.
  • Kaikkien auttaja. Ei valikoi ketään.Ystävällinen.Laittaa toiset aina etusijalle.
  • Joutsenon ja joutsenolaisten hyväksi tehtyä työtä on vaikea kuvailla lyhyesti. Ei olisi retkeilyreiteillä puita, ei olisi talvipolkua, ei olisi Joutsenon torilla tapahtumia tai telttoja, ilman Hannua. Hannu on mukana lukuisissa yhdistyksissä ja järkestöissä. Hän oli Joutsenon Kullervon pitkäaikainen puheenjohtaja. Hannun asenteesta ja arvomaailmasta voisi moni ottaa opikseen.
  • Hannu on tehnyt valtavasti työtä monen Joutsenolaisen seuran ja yhdistyksen eteen. Itse arvostan suuresti Hannun tekemää työtä Sotiemme Joutsenon veteraanit järjestössä.
  • Aktiivinen toimija urheilun ja joutsenolaisten hyväksi toimija
  • Hannu tekee työtä suurella sydämmellä liikunnan ja ulkoilun eteen. Ei laske työtunteja ja tekee valtavasti töitä yhteisen hyvän eteen.
  • Toiminnan mies. Ystävällinen, auttavainen, kannustava, positiivinen ja luo innostavan ympäristön toiminnallaan.
  • Pyyteetöntä työtä meidän kaikkien hyväksi.
  • Hannun työpanos Joutsenon elävöittämiseksi on korvaamaton

Lappeenrannan vuoden 2023 asukastoimija tunnustus jaettiin to 25.1.2024 Joutsenossa pidetyssä tilaisuudessa.

Kuvateksti: Kuvassa palkittu Lappeenrannan vuoden 2023 asukastoimija Hannu Myllärinen yhdessä asukas- ja alueneuvoston puheenjohtaja Hilla Kauhasen (vas) ja varapuheenjohtaja Anne-Maija Laukaksen (oik) kanssa. Kuva Lappeenrannan kaupunki.

Lappeenrannan kaupungin asukastoiminnan aikaisempina vuosina jakamat Vuoden asukastoimija -tunnustukset:

• 2010 Lauritsalan alueraati
  • 2011 Terttu Kivinen, aktiivinen maaseututoimija
  • 2012 Kontufolk ry
  • 2013 Juhani Sirkiä, asukasaktiivi,
  • 2014 Martta Toiviainen, asukasaktiivi
  • 2015 Ylämaan alueraati ja ylämaalaiset talkoolaiset
  • 2016 Sulo Tuuliainen, Saimaan latu ry
  • 2017 Willimiehen Disc Golf ry
  • 2018 Hannu Tolonen, Lappeenrannan kaupunginpuutarhuri
  • 2019 Joutsenon kotiseutuyhdistys ry
  • 2020 Kulttuuritila Nuijamies ry
  • 2021 Sauli Vainikka, asukasaktiivi
  • 2022 Lappeenrannan Pyöräilijät ry

Lisätietoja:
Pia Pulliainen, osallisuuskoordinaattori, Lappeenrannan kaupunki, puh. 040 5494 740, sähköposti: pia.pulliainen@lappeenranta.fi

Lähde: Lappeenrannan kaupungin Epressi 25.1.2024.