Kullervolle menestystä SM-puolimaratonilla 13.4.

14.4.2024

Joutsenon Kullervon kestävyysjuoksijat menestyivät aikuisurheilijoiden SM-puolimaratonilla 13.4. Lahdessa. Riitta Ristikangas uusi viime vuotisen Suomen mestaruutensa ja voitti kultaa sarjassa N65 ajalla 1.44.27. Kari Kinnunen saavutti hopeaa sarjassa M55 ajalla 1.21.22 ja venytti mitaliputkeaan tällä matkalla viiden vuoden pituiseksi.

Viivi Tonder sijoittui neljänneksi sarjassa N30. Hänen isosiskonsa Anni Tonder päätyi viidenneksi sarjassa N35. Martti Valkeapää taisteli viidennen sijan sarjassa M70. Viimeisen pistesijan toi seuralle Juha Lifländer, joka saapui maaliin kuudentena sarjassa M55. Lisäksi Jani Kiuru kamppaili sijalle 13 sarjassa M50.

Joukkuekilpailussa tuli seuralle lisää mitalisijoja. Kullervon trio Kinnunen, Kiuru ja Lifländer onnistui voittamaan kovatasoisen M50-sarjan joukkuemestaruuden. Mestaruudesta kamppaili kuusi joukkuetta, joten taistelu mitaleista oli kova.

Naisissa joukkue R. Ristikangas, A. Tonder ja V. Tonder pokkasi pronssimitalit sarjassa N30. Mainittakoon, että joukkueen muodostivat äiti ja tyttäret, mikä on tällä tasolla varsin poikkeuksellista.